I det stille har Åfjord Utvikling lansert noe de kaller «Made In Åfjord». Nettstedet er et tilbud til lokale bedrifter som på en enkel og grei måte ønsker å nå ut til nye og gamle kunder.

– Når noen har laget sin egen hjemmeside, er det ikke sikkert at de synes det er like artig å oppdatere og vedlikeholde den når det har gått seks måneder, sier David Koch Mouritzen.

Arbeidskrevende

I en verden der et stigende antall mennesker bruker Internett for datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon når de skal handle, kan det være en fordel med egen hjemmeside. Noen småbedrifter velger å gjøre jobben med å bygge sidene sjøl, mens andre setter ut oppdraget til webdesignere.

Med «Made In Åfjord» trenger ikke de som driver bedrift lenger å bygge sin egen nettside med butikk. Spesielt dette med nettbutikk er et relativt stort løft for en liten bedrift. Her er det en fordel om flere står sammen.

– Det er fortsatt åpent for at flere bedrifter kan ble med på den felles plattformen. Alle store bedrifter har en gang startet som små. Spesielt i startfasen kan de være en stor fordel å tilhøre én plattform, sier Mouritzen.