- Vi i havarikommisjonen har ikke opplevd noe lignende de siste par og tjue årene, sier avdelingsdirektør Kåre Halvorsen i Statens havarikommisjon for luftfart til Fosna-Folket.

Han har tatt en runde med kollegene for å undersøke om noen har hørt om en lignende sak i Norge. Det var det ingen som hadde.

Fosna-Folket har selv gjennomgått havarirapporter etter en rekke flyulykker i Norge de siste 30- 40 årene. Det nærmeste vi kommer en lignende sak, var da en Cessna styrtet i sjøen ved Vadsø den 4. februar 1984. Alle om bord omkom. Da havarikommisjonen signerte havarirapporten den 28. februar 1985, var flyet fortsatt ikke funnet. Derimot fant man vrakdeler fra flyet i fjæra, noe som tydelig viste at flyet hadde styrtet i sjøen. I saken til Olaf Ottersbo er det ikke funnet noe som helst. Det er spesielt.

Fosna-Folket vil presentere Olaf Ottersbos historie i fire deler. Del 1 kan du lese og se nå. Dette er en historie som inneholder det meste av dramatiske vendinger og elementer. For dem som sto hovedpersonen Olaf Ottersbo nærmest den gang for 40 år siden, er det fortsatt svært tøft å snakke om saken.

Tiden leger slettes ikke alle sår.

Saken er fremdeles et like stort mysterium.

Kanskje får vi aldri vite svaret.

Det er Alexander Killingberg og Erik Eikebrokk (t.h.) som har jobbet med saken for Fosna-Folket.