Hebe Grande skriver:

Jeg jobber og bor i København men i januar/februar har jeg vært på øyhopping i Caribien sammen med kjæresten min og ei venninne.

Vi var deriblant på øya St.Vincent hvor vi en dag så skulle ta fergne over til den lille øya Bequia. Når vi kommer ombord er det første vi ser Diplom is søppelbøtter. Når vi kikker rundt på veggene ser vi evakueringsplakatene som henger opp som alle er på norske.

Så når vi går av fergen kikker vi på siden og der står det riktig nok Autråt Trondheim, utrolig tilfeldig at man så skal helt ned til caribien for og møt den gamle gode fergen jeg tok når jeg var lita:D Selv om det åpne havet mellom St.Vincent og Bequia bød på noen rimelig høye bølger og de fleste satt med poser i tilfelle noe skulle komme opp. Gikk fergen hver eneste dag 8 ganger om dagen.

LES OGSÅ: Her ligger MF Ladejarl

MF Austråt

MF Austråt ble den bygd i 1972 av Trønderverftet A/S i Hommelvik som byggenummer 15. Kapasiteten var 40 biler og 300 passasjerer. Fosen Trafikklag satte den først i ruta Vanvikan - Skansen. Senere gikk «Austråt» i sambandene Sunde - Sandstad, Brekstad - Valset i tillegg til at den har vært brukt i sambandet Kjerringsvåg - Flatval.

Etter diverse utleie ble ferga lagt i opplag, før den i 2003 ble solgt til Marin & Haverikonsult Ab i Stockholm. Ny eier etter 2004: Ryan & Gustav Ollivierre, Kingstown, på Grenada. Her ble den omdøpt til «Bequia Express I».