Frustrerte passasjerer fikk ikke bli med hurtigbåten

Trondheimsfjord I fikk ikke plass til alle passasjerene som ville være med fra Brekstad tirsdag ettermiddag.

  Foto: Audun Fegran Kopperud

Nyheter

Rundt ti personer ble stående igjen på hurtigbåtterminalen på Brekstad. Flere av passasjerene uttrykte frustrasjon over manglende informasjon, og reagerte på at det ikke settes opp buss for båt.

Henvises til neste avgang

De reisende ble etter hvert gjennom en trafikkmelding henvist til neste avgang, klokken 19.00.

- Hvorfor settes det ikke inn en større båt permanent, når kapasiteten er sprengt på pendlerruta?

- Det er satt inn større båt på mandager, torsdager og fredager for å avhjelpe kapasiteten, men skal det settes inn båt med større kapasitet utover dette så er det Atb som må ta den vurderingen, sier Grete Fuglem Tennås, administrerende direktør i FosenNamsos Sjø.

Atb har ansvaret for kapasitetskravene som er stilt, og må dekke kostnadene ved økt kapasitet, forklarer hun.

- Så raskt som mulig

- Flere passasjerer reagerer på at det tok lang tid før de fikk noe informasjon..?

- Vi prøver å sende ut trafikkmeldinger så raskt som mulig, men vi er nødt til å opprette en dialog med AtB. De sitter ikke alltid standby til å håndtere situasjoner, men gjør det så raskt som mulig, sier Tennås.