Livet har jo normalisert seg på mange områder - men det gjelder ikke AtB og deres kollektivtransport i vårt distrikt.

Sitter her med 5 helsides annonser som har stått i Fosna-Folket i løpet av høsten. Det er jo bra med annonseinntekter til vår lokalavis, men de gir ikke all verdens informasjon til oss reisende. Ble veldig provosert av helsiden fredag den 22. oktober: «BESØK EN HJERTEVENN». Hvor og til hvem turen skal gå er vel ikke så viktig om bare bussen går. Det hadde vært bedre å få litt informasjon om hva vi skal gjøre med de gamle t-kortene som ikke kan benyttes lengre. Hvor blir det av pengene som står til gode på disse kortene. Hvor får vi kjøpt nye kort? Bussene har ikke slike i salg, ikke oppegående terminaler for reiseregistrering eller bankkort. Ikke alle har smart-telefoner med apper. Mange vegrer seg for å ta buss og noen tar buss uten å få betalt. Hva gjør vel dette med selskapets økonomi?

Skyld ikke på pandemien.

Informasjon på holdeplassene er greit, men hva med ei rute som endrer avgang alt etter om det skolefri eller ikke. skoleruta er det vel ikke så mange passasjerer som har i hodet eller i veska. Hva med ei bussrute som starter opp fra hurtigbåten i Vanvikan og til Leksvik like før båten klapper til kai ? Synes også at det har blitt betydelig mere tomkjøring (ikke rutetidsfestet).

Ny annonse : «Dette er fleksibel transport». Dette gjelder innenfor bestemte soner og åpningstider. Har vært på service-kontoret i Trondheim for å få litt mere info om dette tilbudet. Oppga min bostedsadresse og fikk til svar at dette gjaldt ikke vårt boområde.

Om det skulle oppstå en litt prekær situasjon, så er det ingen lokalansvarlig som kanskje (og som oftest) kunne ha løst floken. Å fikse slikt fra byen og langt uti fjordene tar nok for lang tid.

Noen kvier seg for å ta bussen. Tap for AtB. Bruk annonsene til viktig informasjon.

Håper på mange flere gode bussturer hvor vi kan reise med god samvittighet.

Mvh. passasjer

Anne-Marie Sæthertrø