Strekningen er driftet kontinuerlig siden oppstart, med dagligeavganger fra Ørland på morgenen og retur fra Gardermoen på ettermiddag/kveld.

Air Norway skriver i en pressemelding at det på mange måter eroppsiktsvekkende at det har vært mulig å drifte en distriktsrute over så langtid uten statlig støtte. Årsaken til det er i hovedsak å finne hos eierne; detdanske flyselskapet North Flying AS og Ørland kommune. North Flying har gittselskapet meget gunstige betingelser fra starten av (2003), og prisen er ikkejustert til tross for betydelig prisstigning, spesiell på drivstoff. Ørlandkommune, som er eier av den sivile lufthavnen på Ørland, har ikke krevdstartavgifter, og har i perioder dekket underskudd i selskapet. Utover eiernehar Sør-Trøndelag fylkeskommune og andre fosenkommuner i perioder støttetflyselskapet økonomisk.

Samferdselsdepartementet har i Nasjonal Transportplansignalisert at de ønsker å gå i forhandlinger med Ørland kommune om støtte tilsivil trafikk fra Ørland lufthavn innenfor en årlig ramme på tre millioner kroner.

Stortinget har vedtatt at Ørland skal være enebase for de nyejagerflyene som Norge skal kjøpe, et vedtak som man forventer vil dannegrunnlaget for betydelig økt trafikk med flyruta.

Air Norway AS trafikkerer ruta med en 19 seters Fairchild Metro23, som tilbakelegger strekningen på en god time. Etter hvert som behovet økervil selskapet utvide med flere avganger per dag.