One2cel er kundeservice for mobilbutikken til en av landets store mobiloperatører, og utvider nå med sju nye arbeidsplasser fra desember i år.

- Har vokst jevnt og trutt

Kundeserviceavdelingen som ligger i Osen er bedriftens største avdeling, mens administrasjon, økonomi og lager/ettermarked ligger i Oslo.

- Årsaken til at vi skal ha inn sju nye personer hos oss er at vi har fått i land en avtale med en ny samarbeidspartner. Siden oppstarten har vi vokst jevnt og trutt og teller nå 14 ansatte i Osen, sier leder for kundeservice,  John Håvar Aarstein.

Håpet er at de nye arbeidsplassene også kan bidra til at flere flytter til Osen, opplyser han.

Kundedialog

- I ansettelsesprosessen stiller vi ikke store krav til utdanning eller erfaring, men vi søker etter personer som kan trives med datamaskin som arbeidsverktøy og er positive til å jobbe med kundedialog. Vi håper at folk som også er bosatt utenfor Osen kommune vil søke, sier han.

Ordfører i Osen kommune, John Einar Høvik (Ap) ser også positivt på utviklingen.

- Dette er svært positivt for Osen Kommune, og spesielt for One2cel. Osen kommune er nå i full gang med å klargjøre en utvidelse av areal for selskapet, og som skal bli ferdig til 1.januar, forteller han.

Håper på flere familier

Ordføreren øyner også et håp om at det kan bety at flere familier vil bosette seg i kommunen.

- Håpet er at de kan rekruttere folk med familier som ønsker å bosette seg i Osen, slik at vi kan få reversert den negative folketallsutviklingen, og jeg håper og tror at disse sju arbeidsplassene genererer mere aktivitet for selskapet, sier Høvik.