Avtalen betyr at kanalene var tilbake allerede hos abonnentene fra klokka ni torsdag formiddag.

– Jeg er først og fremst glad for at vi er tilbake på skjermen innen kort tid, og jeg vil beklage overfor seerne som tålmodig har holdt ut disse to ukene. Sammen med Canal Digital har vi kommet fram til en løsning som gjør at vi kan fortsette å investere i godt, norsk innhold, sier Harald Strømme, sjef for TVNorge og Discovery Networks.

I halvannen uke har kabel- og satellittkunder hos Telenor-eide Canal Digital og Viasat vært uten kanalpakken fra Discovery.

Prisøkning

Partene klarte ikke å bli enige om en ny avtale for kanalpakken som omfatter TVNorge, Eurosport, Max og ti andre Discovery-kanaler.

Rundt 1 million abonnenter hos Canal Digital har vært rammet av svarte skjermer på de 13 kanalplassene.

– Vi har blitt enig om en ny langsiktig avtale som gir kundene forutsigbarhet, og sikrer alle kanaler tilbake til kunden. Det vil komme prisøkning, men den er ikke urimelig, sier kommunikasjonsdirektør Kenneth Tjønndal Pettersen Telenor til NTB.

Han ønsker ikke å utdype hvor stor prisøkning det er snakk om.

Opprettes et arkiv for sendt innhold

Alle Canal Digital-kunder vil også få tilgang til et innholdsarkiv på mobil, nettbrett, TV og PC/Mac hvor man kan se de mest populære programmene som har blitt vist mens kundene ikke har hatt tilgang til kanalene.

Avtalen innebærer også visning av eliteserien i fotball 2017.

– Det føles svært godt at vi endelig har blitt enige, sier Pettersen til NTB.