Dette sier Morten Rosenlund, som sammen med Tore Sem, står bak Ørland Country & Roots Festival som arrangeres på Austrått på Ørlandet.
- Vi har et godt samarbeid med grunneieren av dyrkamarka, forklarer han om fasilititene som det legges opp til i dagene 28.juni til 1.juli.
Om festivalen har Rosenlund tidligere uttrykt at Terje Tysland er blant artistene i fjor som roset arrangementet og sa at det er en av beste stedene han har sett i forhold til festivalområder. I klartekst sa han at dette virkelig er liv laga.
Festivalen legger opp til 30 timer med musikk fra torsdag til søndag.
- Flere av de som kommer er på topp 40-lista, sier Rosenlund, stolt av årets program.
LES OGSÅ: Snart i mål med programmetLES OGSÅ: Når sola stakk innomLES OGSÅ: Tysland blåste liv i countryfestival
Ønsker mange campereI disse dager kjøres det en kampanje med 300 billigbilletter. - Dette er de siste billigbillettene som vil bli lagt ut, sier han.
Rosenlund er klar på at det de ønsker mest med festivalen er at gjestene satser på å bli i hele helga.
- Ta med bobiler, campingvogn og telt. Det er dette som skaper et festivalmiljø, fastslår han, og understreker nettopp det med at festivalområdet blir større og bedre i år, blant annet med mulighet til å campe helt ved sjøen nedenfor Austrått gård. I forhold til det å bo på campingen i løpet av helga, sikter Rosenlund også til fosningene.
- Vi har fått ilbakemelding om at også ørlendinger kommer for å bo på festivalområdet, sier han.
Kjærkomne inntekterI forhold til fjoråret er han glad for at det bidro til at flere lag fikk kjærkomne inntekter på å stille opp som frivillige. Det ble totalt utbetalt 200.000 kroner til alle som stilte opp.
- Dette klart vi til tross for at festivalen gikk med underskudd, sier Rosenlund og trekker fram at de trenger tre til fire år for å bygge opp festivalen. Derfor er de innstilt på at det kan bli underskudd i "etableringsfasen". I fjor var de maksimalt uheldig med været. Det regnet mesteparten av helga, bortsett fra noen timer på lørdag. Samtidig var det en sur vind, småkaldt hele tida.
- Vi har fått statistikk fra værtjenesten på flystasjon som viser at denne juni/juli-helga er den beste i løpet av året, forklarer han.
I forhold til markedsføring av festivalen har de i år vært mer offensiv. Radioreklame, en kampanje i flesteparten av lokalavisene i Midt-Norge og mye bruk av Facebook er noe av det som er gjort.